Digitaalisesta pelaamisesta on muodostunut sen erilaisissa muodoissa merkityksellinen osa lasten, nuorten ja nuorten aikuisten jokapäiväistä arkea. Kilpailullisesta digitaalisesta pelaamisesta kehittynyt elektroninen urheilu, eli e-urheilu on jalkautunut Suomessa ensimmäisenä maailmassa kansallisen Olympiakomitean lajilistoille, puolustusvoimien urheilukoulun lajiksi sekä useiden ammattikoulujen ja lukioiden tavoitteelliseksi kurssi- ja urheilulinjatoiminnaksi. Nyt elektronisen urheilun kilpailu- ja viriketoiminta on rantautumassa myös kotimaisten yläkoulujen saataville.
Pitkäjänteisesti tavoitteellista toimintaa on lähdetty kehittämään yhteistyössä SJ Esportsin, Koululiikuntaliiton ja Suomen elektronisen urheilun liiton kanssa. Tarkoituksena on luoda nuorille mielenkiintoista ja osallistavaa toimintaa kouluarjen ympärille, sekä lisätä nuorten ja heidän ympärillään vaikuttavien ihmisten ymmärrystä e-urheilusta. Liiga toteutetaan SJ Esports Oy:n kehittämällä Rushmode -turnausalustalla.
SJ Esports ja Koululiikuntaliitto järjestävät ensimmäiset CS:GO mestaruuskisat yläkoulun koulujoukkueille. Turnauksessa pelataan alkusarja lohkoissa, jonka jälkeen pudotuspelein ratkaistaan sijoitukset. Jokaiselle kouluaan edustavalle joukkueelle tulee keskimäärin yksi peli viikossa ja pelejä tulee vähintään 5-7.
Educational Masters Junior turnauksessa pelinä toimii CS:GO SJ Esportsin Rushmode alustalla. Joukkueessa pitää olla vähintään viisi pelaajaa ja 1-2 varapelaaja sekä yksi koulun tai kunnan henkilökunnasta tuleva vastuuhenkilö.
Lue lisää Educational Masters Junior – kisasta https://www.kll.fi/kouluille/kilpailutoiminta/e-urheilu-educational-masters/
Lisätietoja KLL:n toimistolta Jani Kangasniemeltä tai: Topias Rantala,Team & Event manager, SJ Esports Oy
topias.rantala@rushmode.com, 044 513 2225